onsdag 18 september 2024

Gammal bild, gammal häst



Idag har våran "Fester" kommit hem från sjukhuset. Skönt han är hemma så vi kan fortsätta mobba honom......

Det har pratats en del häst under dagen så jag tänkte jag skulle presentera en för mig gammal bekant. NF stoet Cinderella eller Cindy som hon fick kallas till vardags.
Bilden är miins 40 år gammal och den är aningen justerad också.


Så här såg bilden ut innan jag börjad kladde med den. Nåja nästan. Orginalbilden visade tre hästar men bara Cindy fick bli urklippt. text och lite färg på himlen så blev det som ovan.

Cindy var så vitt jag minns en hygglig häst som alltid gjorde sitt bästa. Snäll och pålitlig.
Det var då det. Nu gäller andra hästkrafter i form av fullblods galoppörer. En helt annan business. 

Vad hörde jag nu..... jo det lät som godispåsen öppnades där nere. Då måste jag rusa ner och foppa i mig så mycket jag orkar ( och det är en hel del).

Vi hörs kanske i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar