fredag 20 september 2024

Underbar sensommardag



Fredag. Ja, det gör ju ingenting. Solen skiner och det är ett helt underbart sensommarväder. Är hösten på väg?? Nä, det känns nog inte så. 
Deet är en bra dag att bege sig ut och kolla lite på vad som nu pågår i naturen.
Det är dags för de vackra rönnbären att lysa upp.  Det börjar bli färggrannt nu.

Jag skulle behöva ta mig en tur ut men idag blir det tyvärr inte. Vi ska ha fikagäster i eftermiddag så jag ska gör lite paj på både äpplen och björnbär, ja, inte i samma paj förstås.  Hoppas det blir goda pajer.

Det är ju allemannsrättens dag idag. Den ska vi vara rädda om. Vi är ganska ensamma om den förmånen. Ut i skog och mark och njut men gör ingen skada. 
Vem vet, en dag kanske inte den förmånen är tillgänglig.

Som ni väl alla vet vid det här laget har vi en något bortskämd och kankse lite konstig katt. Han är inte den enda katt som är konstig. vi har haft fler. T.ex Alfred.....



Alfred gömde sig gärna i påsar av skilda slag. Ju konstigare ju bättre.


Nä, jag lovar. Det var inte vi som tvingat in honom i en plastpåse (sellofanpåse) 
Han kunde ta sig ut precis när han ville.

Nu måste jag gå till köket. Det finns uppgifter där att göra.
Ha en underbar helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar