tisdag 17 september 2024

på dagen 3 år

I

I dag är det på dagen 3 år sedan vi hämtade vår då nya häst Ravaillac. Han kom med transport från Norge till Jägersro där vi hämtade honom.
Då skrev jag i min blogg att det nog var den minsta tävlingshäst vi ägt. Så är det inte idag. Snarare kanske den största. I storlek med Bosseman men ännu kraftigare. Nu är hans saga slut som tävlingshäst. Det ska bli ett liv som ridhäst för honom nu efter att hans skada nu är helt utläkt.

Idag skulle vi som av en händelse hämta en ny tävlingshäst......denna gång i Danmark. Så blir det inte på grund av olyckliga omständigheter. Hoppas vi snart kan hämta henne, för det är en flicka.

För övrigt är det en dag precis som alla andra. Lars och Anna är i väg på träning och till middag serveras bruna bönor med stekt fläsk och även lite stekt korv.
Guldkatten ligger under bordet i datorrummet och jag har precis gått min lilla runda.

Nu kan jag återgå till det jag är bäst på, att göra ingenting.

Vad ni ska göra avgör ni själva. Ha en fin dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar