måndag 30 september 2024

hej då september


Vi säger hejdå till september. En överlag fantastiskt vacker månad dett år.
Nu står vår tro och vårt hopp till Oktober.
Vi säger hejdå med en bild på paradisäpplen från våran trädgård när vi bodde på "torpet".

Idag har Helge namnsdag. Den enda Helge jag känner till är seritidningen med älgen Helge.
Ingen serie jag läst så värst mycket av.

Idag har jag också haft besök av Rocky. Redan stax efter 06 kom han med glatt viftande svans.
Tänk om även jag kunde vara lika glad 06 på morgonen. Jo, kanske inte nödvändigt med viftande svans men ändå.

Jag har läst om en skrämmande diet.
Man kan förbränna lika mycket kalorier genom att titta på en skräckfilm som att ta en promenad på en halvtimma.
Det låter som en saga men forskare har testat detta på försökspersoner, så det bör väl stämma då.
När man blev rädd utsöndrades adrenalin och syreupptaget blev större. Det hade även inverkan på ämnesomsättningen
Någonstans mellan 130 0ch 190 kalorier försvann beroende på villken film man såg
Med detta i åtanke ska jag nu bege mig ner till TV-soffan och kolla på något riktigt läskigt..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar