lördag 28 september 2024

Gott och blandat



Lösgodisets dag idag. Det firar vi med en rejäl skål godis. Allt gott och blandat.
Men det ska väl bli lite nyttigare också idag. Får väl se vad det blir.

Lennart har namnsdag och den enda Lennart jag kan komma på är min bror som hette Lennart i andranamn. 

Vi har nu kommit till septembers sista lördag. Raskt går det.
Dagens begivenheter blir väl lite mat med någon i familjen. Roligt att träffas.

Jag har också varit en sväng till affären denna dag. Ja, vilken dag är jag inte där. Det är numera nästan endast livsmedelsaffärer jag besöker I.R.L.
Jag funderade idag lite på för och nackdelar i livet. Så här tänker jag.
Handlar  gärna online. Tycker det är för mycket folk och för dålig överblick i "vanliga" affärer.
Det är ungefär som att se film på bio. Jag föredrar att kolla hemma via TV, där kan jag prassla med godispåsar och somna när jag vill.
Många jag känner upplever nackdelar med sitt grannskap. Det gör inte jag. Tycker det är toppen att bo precis där vi bor.
Kollektivtrafiken tror jag nog att jag kan vänja mig vid trots att vi har bil. Kan nog va skönt att bara kliva på och åka dit man ska. Dock måste man ju anpassa sig till tidtabeller och annat.
Jag äter gärna ute, både på lunchrestauranger och kvällsrestauranger. Nackdelen med detta är väl endast att det i längden blir ganska dyrt.

Nä, nog surrat oom detta. Nu ska jag iväg till köket och göra nytta.
Ha en trevlig lördag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar