måndag 20 augusti 2012

Dé gör ont

Tänk vad tiden rusar iväg. Ja må då säga att jag fått en rivstart på min semester.
Inte med

så mycket vila och avkoppling men mysigt ändå. Ja allt har väl inte varit så mysigt, men det mesta.Igår var det ännu en dag på tävlingsbaan med Boss. Det var stekhet det kan jag lova. Luften stod stilla, knappt en rörelse i trädkronorna ovanför den plats där vi valt att inta vår medhavda pick-nick.

Där, just där, på denna plats blev jag anfallen av ett rasande vildjur, som gjorde anspråk min läsk.
Obarmhärtigt slog han till, borrade in sin tagg i mitt högra ringfinger. Hjärtklappningen tilltog ( jag är lite allergisk ) Med sprängande smärta och med taggen kvar rusade jag iväg för att göra en omläggning med alsol för att rengöra och mildra smärtan. Alsolen slut i vår "akutväska".

Nu fick det bli en huskur på magnesyl och vatten, inte dricka alltså utan direkt på stickplatsen.

Anna gjorde en fin omläggning ....så nu kunde alla se att jag verkligen råkat ut för något hemskt.


Först efteråt berättade någon för mej att man INTE ska klappa getingar!!

Natten var varit jobbig, fingret värker, är stort och stelt och har antagit en mörkröd färg.

Men vad gör väl allt detta när Boss faktskt blev 2:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar