fredag 3 augusti 2012

för oss som gillar pannkakor


Känner mig fortfarande mätt efter gårdagens pannkaksätande.
Vi tog igår en tur till pannkaksladan för att frossa i pannkakor. Och det var precis vad vi gjorde FROSSADE.


Vi pratar om PANNKAKSBUFFÉ

Vi käkade pannkakor i alla möjliga och omöjliga former, färger och skapelser. Tunna pannkakor, amerikanska,-  blåbärs,- vanilj,- hallon,- apelsinpannkakor ja, det är bara att nämna några få.


 Man avnjöt sin måltid vid stadiga träbord med fasta bänkar eller vid mer tradionella   trädgårdsmöbler. Atmosfären var lantlig med doft av amerkansk western.




Till pannkakorna fanns sylter, ja jag räknade faktiskt inte alla olika sorters sylt som fanns att välja på. Det fanns vispgrädde, chokladpudding, strössel och lösgodis och naturligtvis amerikansk lönnsirap.



Vi åt crepes, cili con carne, bacon, sallad och pasta. Allt i en oorganiserad ordning men ner i magen kom dom. Faktiskt för många. Jag har nog inte varit så mätt på mycket länge. Nu i efterhand kan jag väl erkänna att det blev för mycket. ni vet ju själv hur det är....ögat vill mer än magen.

Nää jag får nog återkomma med en närmare presentation av just pannkakorna senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar