lördag 7 september 2013

Från mitt fönster ser jag hösten





Har sovit en massa timmar nu. Måste erkänna att jag är trött. Trött på allt arbete som bara hopar sig och som gör mig illamående. Äntligen lördag.


Sitter här i mitt arbetsrum och kikar ut genom fönstret på en helt underbar höstbild.
Utanför står en Rönn som, om man ska tro sägnen, ger budskap om en riktigt svår vinter. Den bär täta klasar med de vackraste rönnbär man kan tänka sig.
Vi får väl vänta och se hur det blir med just den saken. Just nu är det hösten att glädjas åt. Jag tror att jag kanske är en höstmänniska. Gillar färgerna och lugnet.

Sambon och jag har hunnit städa hela "gamla" hönshuset nu på morgonen. Känns så skönt när alla djuren har fått det lite extra rent och fint.

Än går hästarna på bete men även där behövs det daglig tillsyn och omvårdnad. Snart nog är det dags för de små älsklingarna att få komma hem.

Hundarna ligger i trädgården, njuter av solen och sover en stund.

Kattmamman Lillemor har för första gången låtit sin lilla dotter IngaLill gå ut på trappan. Ut i det fria men noga övervakad av mamma.

Hönsen strövar runt i trädgården och på ängen  och pickar i sig blad, larver och insekter eller vad det nu är de stoppar i sig.
Ivrigt kacklande och galande.
De flesta vet ännu inte att bostaden bytt underlag från spån till halm.

Ankorna har redan inspekterat och godkänt.

Ja så har vi det här på landet en vanlig vacker höstdag. En lördag när vi bara kan ägna oss åt oss själva och våra djur.

Livet är bra härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar