söndag 22 september 2013

som prinsessan på ärten


Nu  har det gått några dagar som jag inte varken hunnit eller haft möjlighet att skriva ner mina tankar och funderingar.
Mitt arbete har verkligen gjort anspråk på ALL tid jag kunnat undvara. Nu händer det mycket på jobb-fronten. Det som händer innebär dessutom en massa jobb. Betydligt mer jobb än som i vanliga fall. Måste erkänna att jag känner mig både förvirrad, trött och osäker. Att kliva upp ur sängen 05.00 en söndag känns inte riktigt friskt. Det är väl på helgerna man skall ta det lugnt och ladda batterierna.Som om detta inte var nog så har min dator kraschat. Just så, den har kraschat. Totalt haveri. Nu blir det till att köpa nu. Vare sig jag vill eller inte. 

Jag önskar att jag liksom kattungen kunde kliva upp på en hög med mjuka kuddar och sova mig utvilad lik prinsessan på ärten.
Jag tror att Lillemor (kattungen) kikar ner på sin mamma som där nere på bästa mattan placerat en nyfångad och nästan död fågel.

Nu blir det duschen sen bara slappa framför TV:n. Lite uppladdning blir det väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar