måndag 16 juni 2014

Förhandlingar, arkivering, matjessill och potatis



Dagen har varit fylld av diverse aktiviteter.
Eftersom vi inom några få dagar börjar våra semesterperioder är mitt mitt arbete till viss del förknippat med just detta fenomen. Allt ska på något vis städas undan, göras klart och avslutas. Ibland känns det som att det finns inget efter semestern

Tar verkligen allt slut nu då??
Näe så är det ju inte det vet vi alla men ändå stressar vi på så mycket vi förmår.
Det Känns som det kommer att bli långa dagar hela veckan.

Till  detta kommer att "min" förening ska ha sommarlunch i morgon.
Det betyder ut och in i affärer, sill, potatis, jordgubbar, pappersdukar och engångsbestick skall skaffas fram.  Tårtor skall göras. Kommer vädret att vara bra? Räcker tillbehören? Kommer vi hinna bli färdiga?
Många frågor. Svaren får vi imorgon.

Klagar gör jag inte. Jag har faktiskt valt själv........
men ibland kanske man skulle vara en liten hund gärna lite bortskämd (som våra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar