onsdag 11 juni 2014

Vad gör det väl att det regnar








Kunde faktiskt känna att det var lite behagligt med regn idag. Tror både vi människor och allt vackert i vår natur hade ett behov av dessa droppar. Jo, inte var det mer än lite droppar. Ett stilla sommarregn som förvissa pågått mest hela dagen men inte obehagligt alls. Inte alls.

Känns mysigt att sitta här i arbetsrummet och plocka med diverse arbeten på datorn medans regnet stilla strilar ner för fönstret. Vindstilla och varmt.

Jag har massor att göra men kommer liksom inte till skott. Mycket som jag måste göra och annat som jag vill göra. Ibland går liksom måste och vill inte riktigt ihop.

Undrar varför jag aldrig lär av mina misstag.....
än en gång har jag beställt varor från ett postordervaruhus. Ett av de mer kända. Ett som bland annat säljer damkläder.
Paketet kom idag. Blev jag glad? Inte direkt. Skor som jag beställt, för säkerhets skull ett nummer större än vad jag annars har visade sig vara för små...tok för små. Minst ett till två nummer till hade behövts för att jag skulle lyckats krångla in fötterna. Hur tusan kan det vara så.
En schal hade blivit två pokalglas och servetter???? hmmm. Nu förstår jag ingenting.
Det blir till att packa om, iväg till postens inlämnings ställe och returnera .
Varför lär jag mig aldrig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar