torsdag 12 juni 2014

avancerad fotvård


Besöker fotvården gör jag inte så ofta. Det är inte det att jag inte tycker om det, inte heller att jag inte har tid och det beror definitivt inte på att jag inte känner till någon bra och duktig utövare. Nä jag skulle nog mer kalla det ren slöhet. Alla vet vi att det är viktigt att sköta sina fötter.

Så är det också för hästar.
Ett arabiskt ordspråk säger " inga hovar ingen häst".
Det känner vi som hästägare väl till och sköter deras hovar på bästa tänkbara sätt.
Nu är det inte alltid varken lätt eller smidigt. Till vår ettårshingst behövde vi vara tre män i varierande storlek och styrka för att göra fotvård på den här ungdomen. Därtill den ständige fotografen och hejarropsledaren, d.v.s undertecknad.

Jo, det blev riktigt bra. Hästen mår fint på sina välansade fötter och all personal överlevde med endast mindre blessyrer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar