söndag 8 mars 2015

VÅR



Våren har lockat fram mitt trädgårdsintresse.
Nä, nu överdriver jag och inte så lite heller. Något intresse för trädgård och framför allt för trädgårdsskötsel och pyssel har jag verkligen inte. Ändå gav jag mig idag ut och krattade snyggt på vår uppfart. Massor med kvistar, kastanjer och annat låg där och skräpade. Det blev också klippt och ansat lite bland buskar och träd.
Nu känner jag mig nyttig och nöjd. Det känns skönt när det är gjort.

Det blev också inte mindre än två långpromenader med hundarna idag. lyckades locka med husse ut på en skön eftermiddagstur.

Så har det ju varit internationella kvinnodagen idag. Inget demonstrerande för min del. Om det ska finnas en särskild dag för kvinnofrågor kan det lika väl bero.
Mer intressant och avkopplande var att titta på Vasaloppet. Jag är inte på något vis intresserad av sport men just Vasaloppet vill jag gärna kolla på om jag har möjlighet och kommer ihåg det. 
Det blev några timmar framför TV:n idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar