tisdag 16 juni 2015

tänk er ett tak.......



Tänk er ett tak. Ett stalltak. Ett ganska stort och framför allt högt tak.

Tänk er sen en man, en nästan helt vanlig man. Det råkar dessutom vara min man. Denna man måste ni nu tänka er uppe på detta stora höga tak.

Tänk er nu denna vackra silverfärgade tupp som är älskad av sin ägare, som i detta fall råkar vara undertecknad.
Denna vackra tupp måste ni nu tänka er på samma stora och höga stalltak som min man befinner sig på.
Nu ser ni först denna vackra silverfärgade tupp sakta spatsera på taknocken. Efter kommer mannen (min man) sakta krypande efter för att försöka fånga tuppen så denne inte trillar ner och gör sig illa.

Tänk nu att detta utspelar sig en solig varm sommardag på landet.
Det är nu det händer.....precis invid stallet med det stora och höga taket med en vacker silverfärgad tupp ( min tupp) och en krypande man(min man)
Glider sakta, mycket mycket sakta, en bil förbi
Förarens och passagerarens min och uttryck går tyvärr inte att beskrivas. Här gäller det att ha fantasi.

Bara att hoppas att det var en turist och inte en närboende eller än värre granne.

Hur gick det med den vackra silverfärgade tuppen kanske ni undrar?? Jo, den flög naturligtvis ner när den kom till takets slut.

Nu minns jag inte riktigt hur mannen kom ner, men det slutade i vart fall lyckligt åtmindstånde för mannen (min man) och den vackert silverfärgade tuppen (min tupp)
Men av bilden att döma verkar han något skakis på handen, eller är det en synvilla

Hur det gick för mig....jo en eller annan svårdom kanske slank ur mannens mun och jag tror INTE att jag får honom att göra om det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar