torsdag 25 juni 2015

kärt besök




Tro det eller ej men idag är det fint besök här hos oss.
SOLEN tittar fram genom molnen och gör att det nästan känns som sommar.
Nu är kanske besöket mest av sporadisk natur och kanske utan någon större styrka i strålarna men allt är bättre än inget.

Själv är jag som vanligt uppe tidigt utan att ha något "måste" som väntar på att göras. Är man ledig är det tydligen med automatik så att ögonen klicka upp i gryningen.

Har vaknat med huvudvärk flera morgnar under en ganska lång period så jag tänkte att ny kudde kanske var på sin plats. Det vet vi ju alla att för att sova bra krävs en behaglig kudde som passar ens behov. Därför blev det igår en resa till det stora möbelvaruhuset IKEA för att försöka införskaffa en sovvänlig kudde. Kosta vad den ville. Nu skulle den perfekta kudden hit. Hem till min säng. Efter mycket funderande, provande och velande hamnade så en kudde i kundvagnen. Den var inte billig men verkade bra. Nu bar det sig ju inte bättre än att jag redan på väg hem i bilen började tvivla på mitt köp. Skulle detta bli bra?? Natten kom och kudden fick inta sin plats i min säng. Nu skulle här sovas.
Dock,......redan efter mindre än fem minuter hade jag tröttnat på den nya dyra kudden. Jag ville inte ha den. Den åkte ner på golvet.
Nu har mannen fått en ny kudde!!!


De söta kattungarna på bilden ( en av dem är Ingalill )behöver nog ingen kudde de sover visst gott ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar