fredag 12 juni 2015

vad en tesil kan ställa till med


Ville ha en tesil att hänga på min temugg idag. En sådan enligt bilden.
Den är ganska praktiskt att ha där på muggen. Bara fylla på mer vatten när jag druckit ur. Praktiskt en dag som denna när jag bara tänkte sitta i solen med en bra bok och min temugg. 
Av erfarenhet vet jag ju att det finns betydligt mer smak och arom kvar i tebladen när jag kastar bort dem.  Med en sådan tesil spar jag både på tebladen och på onödigt spring.
Bara ut i förrådet och hämta in en. Trodde jag!!

Nu var det inte fullt så enkelt. Mindes visst inte riktigt var jag lagt undan alla tesilarna. Osystematiskt letande gav inget resultat.  Kände att det var nog dags för att sortera och ordna upp lite i förrådet.  Att göra i ordning några hyllor till tesilar och liknande skulle inte ta så lång tid och skulle göra det betydligt lättare att hitta.  Så fick det bli.
Jag började plocka och flytta, ändra och sortera. 
Jag fann min tesil men min bok och min temugg får nog vänta till någon annan dag.
Det blev inget tedrickande idag. Det blev storstädning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar