onsdag 13 april 2016

Håller mig kvar vid häst-temat



Jo jag vet, det kan väl tyckas bli lite mycket om hästar men så är det. Hästar är ju en stor del av min vardag, ja faktiskt av mitt/vårt liv. Man kan ibland säga att vi äter, sover och andas häst,


Hur som helst så blir det en tillbakablick idag. Kanske inte så värst långt men så där en tio år.
Den häst jag denna gång vill presentera är ett fullblod med ett ganska passande namn, Little Fighter men som till vardags kallades Alva eller rättare arga Alva, för arg var nog  ganska så pricksäkert.


Hur eller varför hon blivit så arg vet jag inte, hon kom till oss som avelssto och det var bara att ta henne som hon var och gilla läget.



Detta lilla nyfödda stoföl fick namnet Vice Versa men kallades för Vimsan, ett namn som också passade bra in på hennes personlighet.


Tidigt född och inte alltför inbjudande hage.


Efter en del år blev så Alva till salu och hamnade i Småländska skogarna. Passade henne fint. Här kunde hon strosa runt och göra som hon ville.


Dock krävde hon en egen kompis att umgås med på dagarna, och det fick hon.
Alla trivdes med alla så slutet gott allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar