fredag 8 april 2016

Jag är nog för gammal för sånt här





Jag känner det nu. Jag är trött i hela kroppen, och då menar jag hela inkl. huvudet. Trots detta har jag inte huvudvärk. Konstigt!
Varför jag är trött??? Ja, det kan man med fog undra.
Det är inte mer komplicerat än att det jobbats med hästar hela dagen. På olika sätt.

Vesper ville absolut inte lastas för att åka iväg till hingst och betäckning. Men hon ville gärna sparka sönder stora delar av sin box när boxgrannen (Cross a lot med föl) gick ut i hagen.
Hon ville inte heller att Martin skulle lämna stallet och åka iväg till våra andra hästar.


Cross a Lot ville gärna ut och springa i hagen. Det var vad hon gjorde också. Dock höll hon fin koll på sin fölunge.
Cross ville däremot INTE fångas för att gå in när vi tyckte det var dags och lämpligt. Inte alls. Vi springer väl en sväng till var ungefär vad hon ville säga till oss som stod där och lockade med både morötter, kraftfoder och hö. Ja allt vi kunde hitta på.
Men, det mesta ordnar ju upp sig och så gjorde även detta.
Cross med föl in och Vesper ut. Ordningen återställd.

Att det sen varit minst sex-sju telefonsamtal från föreningen med frågor kring våra resor spädde ju på min trötthet.
Nu lovar jag, det BLIR soffhäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar