lördag 16 april 2016

Krokodiltulpaner och vårstädning i häcken



Redan vid frukost var de här, trädgårdsarbetarna som skulle se över häcken. Vi har kommit på att det är värt en slant att slippa klippa och ansa själva när det finns folk som gör det både snabbare och kanske rent av bättre.



De enda som var lite bekymrade över oväsen och främmande människor på tomten var väl hästarna. Fast jag tror nog mest att de var nyfikna.

Det hela gicks snabbt och smidigt så nu är det bara för grönskan att ta plats.


När mannen och jag var iväg till affären blev det bland annat köpt lite tulpaner. Inte vilka tulpaner som helst utan KROKODILTULPANER......
jo, så fick mannen för sig att de hette.
Själv föredrar jag att kalla dem papegojetulpaner.
Ska nog tänka mig för mer än en gång innan jag skickar honom till blomsteraffären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar