måndag 12 december 2011

Ledig dag.....


Att julen snart är här är väl bekant för de flesta. Redan har vi passerat 3:e advent, känns lite overkligt kan inte fatta att vi redan befinner oss i december månad. Vädret påminner mer om tråkig höst.
Måste nog påstå att jag inte känner av någon större stress detta år. Kanske beror det på att jag faktiskt är ganska bra förberedd och min planering ser ut att hålla. Men det kanske är för tidigt att ta ut den segern....
Nåväl alla julkakor är klara, liksom hemlagad brunkål, köttbullarna och hemlagad press-sylta ( gjorde en till idag) Skinkan är inhandlad och imorgon görs det fler matiga inköp.
Hann med ett auktionsbesök igår där det blev inropat lite prylar som jag verkligen inte behöver, men det är väl just de´ som är charmen med auktioner.
Nu skall jag ta en go´kopp te (advents te som finns att köpa på fasters Himlagott) och slappe en stund framför någon repris på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar