tisdag 6 december 2011

Redan trött på julmat.....



Fattar inte hur jag skall ha någon aptit på julmat när det väl är dags? På mindre än två veckor har jag redan varit ute och ätit inte mindre än fyra julbord. Där emellan har jag bakat julkakor och lagat lite julmat, som jag naturligtvis också provsmakat, och som nu får vänta i frysen till den stora dagen när allt skall ställas fram på bordet och få oss att äta allt för mycket. Men eftersom jag älskar julmat ( inte bara julmat) så vet jag att det inte kommer att bli några problem.


Julkänslan har börjat infinna sig i huset, inte bara för oss människor, katten Kjell njuter också av julpyntet på sitt vis. Han har funnit sin favoritplats hos våra två bockar (julbockarna). In emellan dem kurar ha tryggt ihop sig kanske tror han inte att småkatterna Alfred och Agnes kan se honom där. Deras sällskap vill han faktiskt slippa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar