lördag 22 juni 2013

En helt vanlig träningsdag











Det gör faktiskt ingen skillnad om det är vanlig arbetsdag eller det råkar vara midsommardagen. Är det träningsdag så är det.
Hästarna gör ingen skillnad på vilken dag det är och vill man uppnå resultat så är det bara att hålla sig till träningsplanen.


Alltså....iväg till Jägersro i dag. Två hästar till träning, Boss och så tvååriga Fix a Lott.
Henne skulle det bli så kul att få se på träningsbanan. Nu kanske ni undrar om jag inte sett mina egna hästar träna förut. Jo det har jag. Massor av gånger. Men inte just nu, kanske inte de senaste månaderna. Sambo, Martin och Anna är väl de som stått för hela träningsbiten. Jag skyller på mycket jobb.

Nåväl idag fick jag se Fixen med ryttare, vilket faktiskt var första gången. Första gången jag såg det alltså. Jag blev nöjd med vad jag såg. 
Fixen är inte alltid så lätt att övertala så våra arbetsryttare har ibland tuffa pass. Här gäller både mod, skicklighet och rutin.

Fixen påminner väldigt mycket om sin helsyster Cross a Lot. Hoppas Fixen kan bli lika bra tävlingshäst. Vi får hålla tummarna. Tiden får utvisa.
Än har hon lite träning kvar innan det blir dags för kval-löp. Än har hon några kilo hon behöver jogga bort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar