fredag 21 juni 2013

Nu återstår bara det mest spännande



Midsommarafton.
Visst är det något speciellt med midsommarafton.

Sommarens stora utomhusfest med dans kring midsommarstång, lekar, mat och glada skratt.
För vår del blev det inte någon dans och inte heller hade vi någon midsommarstång. Mat blev det däremot. Ägg och sill och snaps för den som vill. Lekarna bytes ut mot ett parti kortspel, parspel som dessvärre Anna och jag förlorade.
Vädret var helt underbart. Lagom varmt och inte en regndroppe föll. Vi som var beredda på både störtregn, drivis och århundradets åskoväder. Inget hände. Bara solen som sken så vackert från en blå himmel.

Nu återstår bara det mest spännande denna midsommar.
Drömmen om drömprinsen.
Blommorna är plockade. Alla sju. Klöver, timotej, röllika,ängsull, förgätmigej, blåklocka och viol. Det är dessa blommor som skall vila under min kudde inatt.

Nu är det visst så att blommorna ska läggas under huvudkudden vid sommarsolståndet
Jag har kikat lite och funnit att 2013 infaller sommarsolståndet den 21 Juni 
kl. 07.04.........hmmm
Då fungerar det kanske inte...... lika så bra. Jag är ju nöjd med vad jag har.

Lycka till ni andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar