måndag 3 juni 2013

jag har fått pippi.....

På väg ut från kycklinghuset för första gången

Tuppen " långa benet" kanske min favorit


Ja, inte just nu. Utan för ganska länge sedan kom jag på att jag faktiskt gillade det där med höns. Jag som tidigare varit helt säker på att är det något djur jag inte vill ha så var det höns. Ja. fåglar generellt.


Men jag var väl inte sämre än jag kunde ändra mig.
När vi fick "ärva" några höns med gården så var jag såld. Jag bara ville ha höns och på den vägen är det.
Nu går jag här och kluckar och kacklar i hop med mina fåglar. 
För tillfället är det 13 höns/tuppar plus 12 kycklingar.

Nu låter det kanske mycket men, ibland kommer Mickel förbi och olovandes kniper en höna med sig hem till barnen.

Nåja, kycklingkullen som föddes den 28 mars är nu ganska stora och kan vara ute på egen hand.

utanför kycklinghuset patrullerar tuppen " långa benet" 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar