torsdag 6 juni 2013

Vill vägra släppa taget....









Vill inte att denna ljuvliga sommardag ska ta slut. Vill hålla fast den och njuta av den i all oändlighet.

Det skymmer där ute men jag vill inte gå in. En lite stund till där ute i den ljumma sommarkvällen. Vägrar släppa taget om denna dag.

Suttit där vid trädgårdsbordet precis utanför vår köksdörr och tänkt lite på konstutställningen jag var på i tisdags.
Några av konstföremålen har liksom inte släppt mitt huvud.
Jag blev nog lite imponerad av en konstnärs föremål som var gjorda av citronskal. Ja, faktiskt....av citronskal.
De var häftiga.
Jag kan dock inte sluta att fundera över var får man alla idéer och uppslag ifrån. Verkar så enkelt när man ser resultatet. Men var kommer idéerna ifrån.
Tydligt är att av de vanligaste föremål går det att göra konst.
Bilderna får tala för sig själv.
Jag tycker de är häftiga. Vad tycker du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar