lördag 15 juni 2013

Nu händer det mycket




Solvarma jordgubbar i en stor skål, ett stort glas iskall jordgubbssaft med krossade isbitar i och så en bra lyssnarbok. Ja, så har jag det nu här hemma i min ensamhet. Sämre kunde man som sagt ha.


Rapporten från Danmark berättade att Boss blev trea. Inte illa. Verkligen inte illa. Jag är så glad att jag hade fel. Min gissning var ju sexa.

Hoppas nu bara att solen fortsätter att värma och att inte det där regnet som metreologerna har hotat med hinner komma innan sambon är hemma igen.
Jag vill nämligen inte gå in. Inte in alls.
Inne hos oss är det just nu läskigt och hemskt. Jo det är faktiskt sant. Jag vill inte, vågar nog inte helt enkelt att gå in.

Vår katt Agnes, ni vet hon som är rädd för flugor, kom in med en present åt mig idag. Hon la den framför mina fötter på mattan i TV-rummet.
Presenten, ja det var en mus/råtta, tror det heter svartråtta. 
Jag hade gärna varit utan present.
Själv äter hon bara torrfoder så den passade inte på hennes tallrik därför kunde hon ju ge bort den.

Nu är hon ute igen, säkert på jakt efter fler.
Såg henne gå över vägen mot hennes jaktmarker. Alla dörrar till huset är nu stängda och jag sitter på vakt här utanför.

Tänk om hon varit inne med fler? Kanske lämnat någon i sovrummet!!
Jag vågar inte tänka tanken. Jag stannar här ute till sambon är hemma så får väl han leta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar