lördag 12 oktober 2013

Att ligga på soffan och käka praliner





En riktig killförkylning är vad jag har råkat ut för. Snuva, hosta, feber och ont i huvudet. Värre kan det nog inte bli.....
Skulle nog kunna tänka mig att äta några av de härliga konfektbitarna som jag bjöds på härom dagen. Det var Scandic Crown Hotell som dukat upp all sköns läckerheter till oss, ett glatt gäng från Skåne som förkovrade oss i pedagogik och styrelsearbete.
Redan då anade jag att något inte stod rätt till. Jag var knappast sugen på godsakerna. Då är något fel.
Att ha sån otur att inte vara sugen när allt detta goda fanns till vårt förfogande. Det är inte bara otur. Det är både synd och skam.

Nu sitter jag här i min ensamhet. Kan inte sova eftersom luftvägarna känns smala och skröpliga. Att andas känns jobbigt och näsan rinner.

Det skulle smaka med en eller annan pralin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar