lördag 5 oktober 2013

Känner inte igen mig riktigt

 Sommarens sista hallon

Massor av vackert röda rönnbär

Sommaren har nu tagit farväl. Hösten har  kommit för att stanna.

De sista hallonen hittade jag idag. Ensamma och lite frusna och övergivna såg de ut att vara där på den nästan kala busken. 
Smaken var lika god som tidigare.

Lite längre bort i vår trädgård står två fina Rönnar. Bågnande av stora täta klasar med varmt röda bär. Aptitlig syn för fåglarna. 
Ska man döma efter mängden rönnbär blir det säkert en lång, kall och sträng vinter. Brrr, jag fryser redan bara vid tanken.

Timmen är sen nu. Jag måste bege mig in i nattvilan om jag skall orka få något gjort imorgon.
det är inte lätt att slita sig här från program som skall installeras och testas. Foto och bilder som skall sorteras och organiseras. 
Jag känner mig vilsen och förvirrad. Har tappat fokus.
Känner mig nog bättre i morgon när jag är utvilad och pigg

Godnatt på er alla. Hörs imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar