lördag 7 februari 2015

Bull lördag


Vinden viner och det är riktigt ruggigt ute.
Känner liksom inte för att gå ut idag. Det får bli en innedag istället. 
Ute håller mannen på att städa till båda hästarna och till hönsen. Ett ganska drygt jobb faktiskt. Då gäller det att hitta på något trovärdigt att syssla med så man slipper gå ut och bistå med arbetskraft.  Hmm nu gäller det att vara smart.
Jag bestämde mig för att baka!! Baka är ju inte någon av mina favoritsysslor men det får väl duga för att slippa städa hönshuset. Så blir ju mannen tillika glad över att få nybakat till fikat. Nu gäller det att vara smart.
Det blev lite bullar som senare kommer att förvandlas till semlor. 
Sånt gillar han....



Lite fyllda bullar är ju heller inte så dumt, det fick bli några sådana också.
Fyllningen består av vanilj som ju är ganska gott.


När mannen var klar fanns det fortfarande en stor bit deg kvar så då kastade jag ihop något som kan liknas vid ett vetebröd. Nu var ju faran över så nu kunde jag ju göra slut på all deg.
I ugnen tog sig degklumpen mer en form av en vetepizza, ett UFO eller en kaktragedi men vad gör väl det. Den slinker säkert ner under eftermiddagen eller till kvällens "Mello".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar