fredag 20 februari 2015

i väntan på premiär


Det är kallt idag!
Det är vintervila inom galoppsporten (för vår del)
Känns avlägset med galopp-premiär. Nu är det ju lite avlägset förstås, men kom på mig själv idag med att faktiskt längta dit lite.  
I mina tankar ser jag tillbaka som genom en dimma på Klampenborgs fina och mysiga tävlingsplats. Nu ligger förmodligen publikplatsen tom och ganska öde.
Om det är till Danmark och Klampenborg eller till tävlandet vet jag inte riktigt. 
Det kanske rent av är våren jag längtar till.
Men jag tror att det ska bli lite roligt med tävlandet. Lite, lite. 

Spännande att se om gamle Boss på riktigt kommer att tycka det är lika kul att tävla i år igen. Han börjar ju bli till åren. Fast han är piggare och gladare än på många år.
Så ska det bli spännande att se hur det kan gå för nyförvärvet Lomax. Vad jag vet har han aldrig startat på Klampenborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar