tisdag 17 februari 2015

fettisdagen


Borde vara min favoritdag.
Jo det är ju inte så att jag inte gillar semlor, eller fastlagsbulle vilket ni nu vill kalla denna supergoda bulle. Nä det är mer så att jag inte hinner, eller orkar för den delen, att trycka i mig så många av dessa delikatesser som jag egentligen vill. Men självklart idag skall det njutas. 
Bullar är inköpta. Konditorisemlor får det bli denna fettisdag. Funderade lite på om jag skulle äta hetvägg??? Alltså semla lagd i het mjölk....... Nää, det får bli en annan gång. Men jag tycker det är gott. Har ätit det vid några tillfälle. Det är mest det att jag inte gillar just mjölken.

Nu får jag väl återgå till de mer vardagliga hushållsgöromålen. 
Ska rensa åtta nät med rosenkål eller brysselkål för den som tycker det heter så. Varför har jag nu köpt åtta nät med denna kål?? Jo, naturligtvis....priset.
Gick inte att tacka nä till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar