söndag 8 februari 2015

tidig söndagmorgon



Uppe allt för tidigt. 
Söndagar skall användas till sovmorgon och sakta uppvaknande. Inte här hos mig idag. Klockan sju var det klart. Kunde inte sova längre. 
All trötthet och sömn var borta. Jag kände mig pigg och alert.
Vad gör man då en allt för tidig söndagsmorgon?

Ja inte vet jag. En stund, ganska lång stund vid datorn med meningslöst surfande, kollat lite gamla anteckningar, rensat lite bland mina otaliga mappar och ....nää faktiskt inget mer.
Mannen sover ännu och hundarna har sen länge varit ute på sin första morgonrunda.
Hästarna äter på sin morgonmat och väntar på att få gå ut.
Nu då?? Det får väl bli en tur ut till hönshuset och släppa ut alla tupparna så det blir lite liv här på gården. Med tupparna ute kommer säkert huset att vakna till och dagens arbete kan påbörjas som tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar