fredag 13 februari 2015

fredagen den 13:e........jäst och 150 gram margarin


Fredagen den 13:e!!!
Jo det kan man lugnt påstå. 
Bakdag idag. Alltid lite festligt med lite nybakat till helgen. Lite vetebullar att förvandla till semlor kan väl inte vara fel.
Men ibland händer saker som stör mysfaktorn.

Ganska tidig morgon och första degen klar för jäsning.
I rummet bredvid köket uppstår ett bråk/slagsmål mellan två av våra kattor. Inte så ovanligt att just dessa två ibland blir lite sura på varandra. Inget brukar dock hända utan det lägger sig snabbt. Idag kände jag att jag skulle ingripa och förpassa de båda till vars ett rum eller vars en våning en kort stund. Med andra ord lämnade jag köket ett kort, mycket kort ögonblick.

Tillbaka i köket ser jag till min fasa och ilska att någon eller båda hundarna själv serverat sig från bordet. Golvet täckt av margarinpapper och papper från jästen. Med andra ord....150 gr. margarin och ett paket jäst befann sig nu i en eller båda hundarnas mage.

En kort stund efter passade de också på att dela på en disktrasa......undrar om den var god??

Detta med att stjäla från bord och bänkar är en ny företeelse för våra hundar. Den har börjat med den behövliga bantningen och dieten som satts in.

Det kan bli tal om magknip i eftermiddag. Bäst jag håller stenkoll om det skulle vara så illa att det måste uppsökas veterinär.
Skulle ju inte förvåna....det är ju båda fredag och den 13:e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar