torsdag 26 februari 2015

uppdraget till belåtenhet slutfört




Mannen fick i uppdrag att inhandla ett nytt våffeljärn, eftersom jag lyckades med konststycket att ta sönder tre (3) styck i somras. 
Jo, dessvärre läste ni rätt och jag skojar inte. Tre väl fungerande våffeljärn lyckades jag ta sönder. Jag förstår att ni undrar hur detta kan vara möjligt. 

Kanske undrar ni också om det kan vara något motoriskt fel på undertecknad. Så kan det kanske vara, men det är inte anledningen till reduceringen av våffeljärn. Nä, orsaken är enkel, och anledningen är sladden...... Jodå, det var sladden som orsakade skadan.

Våra våffeljärn stod snyggt och prydligt placerade på en hylla i förrådet. Ett våffeljärn plockades ner och ......vips trillade alla tre i golvet. Så kan det gå om sladdarna hakar i varandra.

Det jag nu lärt av detta är att alla sladdar ska noga sättas fast på mina förvarade hushållsmaskiner och helst tejpas.

Nåväl, mannen fick i uppdrag att inhandla ett nytt när han var i affären igår.
Efter lite påminnelse så kom han verkligen hem med ett nytt våffeljärn.
Nu är våffeldagen räddad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar