måndag 23 maj 2016

En lång lång lång historia







Den Stora Brittiska Öl Festivalen i London var över och bryggarna beslutade gå ut och ta en öl.

Mannen från Pripps sätter sig på barstolen och säger:
- Bartender, jag vill ha världens bästa öl, en Pripps Blå.
Bartendern dammar av en flaska från hyllan och ställer fram den.

Mannen från Corona sätter sig bredvid och säger:
- Jag vill ha det bästa ölet i världen, en Corona.
Bartendern dammar av en flaska och ställer fram den.

Mannen från Budweiser säger:
- Jag vill ha det bästa ölet i världen, ge mig Konungen av Öl, en Budweiser.
Och bartendern ger honom en.

Mannen från Coors säger:
- Jag vill ha det enda öl som tillverkas på källvatten från Klippiga Bergen.
Han får sin Coors.

Mannen från Guinnes sätter sig och säger:
- Ge mig en CocaCola.
Bartendern blir lite tagen men serverar mannen från Guinnes det beställd.

De andra bryggarna stirrar på honom och frågar:
- Varför dricker du inte Guinnes?
Mannen från Guinnes svarar:
- Jag tänkte att eftersom ni inte dricker öl, så skulle inte jag heller.


Ha en riktigt fin dag där ni befinner er. Hoppas på sol och värme, det tror jag att vi här kommer att bjudas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar