måndag 9 maj 2016

fram med det tunga artilleriet



Min huvudvärk tar död på mig. 
har tampats hela dagen med en huvudvärk som med all tydlighet inte har för avsikt att ge med sig.
Nu ger jag upp. En omgång värktabletter till och sen blir det sängen.
Visst...synd på en så ljuvlig dag som denna att lägga sig i ett kvalmigt sovrum och försöka sova bort smärtan men jag har gett upp.

Denna dag som började så bra med en helt fantastisk rundresa i mitt närområde, med ett historiskt perspektiv som gav så mycket mer innebörd åt den plats där jag bor och vistas så mycket.
Vi åkte genom ett Skåne som visade upp sin absolut bästa sida både vad det gäller sol och den vackra natur som vi är så bortskämda med.
47 glada och trevliga resenärer delade denna fina dag tillsammans, som förutom den fina resan också bjöd på ett härlig lunch med äkta skånsk äggakaga med tillbehör och därefter kaffe, te och hembakat.
Synd bara att det var dags för huvudvärk.
Nu tackar jag för idag och drar mig tillbaka till soffan/sängen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar