fredag 6 maj 2016

små och stora solar



Att sitta på uteplatsen med boken från igår, macka, en god kaka och iskall flädersaft precis som igår är vad aktivitet jag ägnar mig åt idag.


De är sådana här dagar som får oss alla att må så mycket bättre



Allt är tyst och stilla. Det enda som hörs är lite fågelkvitter där uppe från träden och så förstås två av våra tuppar som envisas med att stå på vars en sida av huset och ropa efter varandra.


Lyssnar jag noga kan jag höra tunga andningar från våra båda hundar som ligger och sover på de solvarma plattorna.





Jag tittar ut över ett bedövande vackert landskap. Den skånska slätten är snart solgul och ljuvligt doftande av blommande raps.

Vilken lucka att få bo och leva här.

Jag häller upp ännu ett glas iskall flädersaft, lutar mig tillbaka, sluter ögonen......det är nog dags för en tupplur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar