tisdag 5 december 2017

Mindre än tre veckor



Det saknas julstämning. Det är mindre än tre veckor till julen är här men stämningen finns liksom inte. Det är blåsigt och ruggigt ute och inom mig vill liksom inte julkänslan infinna sig. Inte ens hyacinterna ser glada och lyckliga ut. Börjar jag bli för gammal för julen?. Nä, så illa är det väl ändå inte. Jag har i vart fall fått fram både adventsljusstakarna, röda dukar och hyacinter. Granen får vänta, likaså tomtar och glitter.
Hundarna fick en liten hyacintgrupp i "sitt" fönster idag. Nu tror jag inte att den får stå orörd så värst länge men vad gör väl det.
Lussekatter och julköttbullarna är klara. Check på dem. Idag blev också pressyltan tillagad. Den står i press nu och får tillbringa natten i uterummet.

Själv känner jag nu hungern göra sig allt mer påmind. Det gör den i och för sig nästan jämt men nu är det visst dags för middag. Ärtsoppa med fläsk och köttkorv serveras idag. Inte min bästa dag tydligen men hunger är hunger och den dämpast bäst med något ätbart även om detta nu skulle vara ärtsoppa.
Imorgon är det lite julmys i föreningen med mat, kaffe, kakor och godis. Det får jag väl se fram emot.

Kram på er. Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar