tisdag 12 december 2017

stjärnglans


tja, nån större stjärnglans är det väl knappast.
Två ynka julstjärnor har tagit plats i detta hus detta året. Jag måste tyvärr medge att jag nog är aningen trött på julstjärnor. Men hur som, så är det julstjärnans dag idag så då får vi väl hylla den i och för sig pigga blomman.
Hyacinter , begonior och amaryllis är mer i min smak för tillfället.
Nu har jag inte bara botaniserat blad blommor och blader idag. Ack nä, mandelmusslorna är klara. Känns så skönt när dessa spröda fina och goda kakor är placerade i sina burkar. Till andra baket i eftermiddags tog jag mannen till hjälp. Han är helt ok på att trycka ut "tummakagor".
Redan i morse med start ca 7.30 gjorde jag 75st musslor men så hände ju det som inte ska hända....mer än hälften fick kasseras. De blev blöta, fettiga, kröp i hop och liknade inte mycket allra minst mandelmusslor.
Nu är baket klart för denna dag.
Rester från gårdagen ska nu bli kvällens måltid.
Vi hörs kankse i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar