söndag 25 november 2018

alltid retar det någon.....



Hos oss är adventsstakarna på plats!
jo, jag vet att det inte är advent än på en vecka. Detta till trots står de redan där och lyser så vackert i den gråmörka kvällen.
Nu har jag förstått, att plocka fram dessa ljusbringare så här tidigt det har upprört en hel del ute i vårt samhälle om man läser på sociala medier. Här görs det beska kommentaren om de som vågat sig på att börja adventsfira i förtid. Här försvar ar sig de skyldiga med alla möjliga ursäkter. Inte visste jag att det var otillåtet att tända staken när man vill.

Jag släpper detta nu och går till något betydligt trevligare.



Igår var mannen och jag och hälsade på vår fantastiskt fine Boss, som sen 1 år tillbaka bor hos  fodervärd. 


Fodervärden älskar hästen och viktigast av allt, är att som det verkar, så trivs hästen ypperligt.



Jag tyckte nog att Boss kände igen oss igår. Han kom direkt till staketet och ville bli klappad. Eller så var det så att han ville in och äta. Han är ju ett riktigt matvrak.

Jag hoppas och tror att detta blir ett fint och kärleksfullt "för alltid hem" åt Boss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar