fredag 23 november 2018

hattdagen....


Nä, någon hatt blir det inte, även om det är just hattdagen idag.
Kanske passat bättre med tomteluvans dag. Visst, det är ju en hel månad till julafton men det mesta av julförberedelser tycks ända vara igång. Känns som väldigt många är på språng redan, både vad det gäller julbestyr och adventsförberedelser. Själv är jag inte sämre. 

Black friday och ännu värre Black week är det ju också vilket betyder att det syns som Sverige gått man ur huse för att fynda. Jag har bara gjort lite vanliga livsmedelsinköp och så förnyat advents utstyrseln en aning


Mina Amaryllis som jag köpte härom dagen har fått en kruka. Här ska de förhoppningsvis trivas och så småning om glädja oss med vackra blomstänglar.


Lite otur har jag ju haft tidigare år med just dessa vackra blommor. Nä, det kanske inte är otur, mer okunnskap. Jag har verkligen inga "gröna fingrar".
Jag gör ett nytt försök i år och hoppas på det bästa.

Nu ska jag hålla fredag och så kanske (troligen) det blir Idol att kika på ikväll.
Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar