onsdag 21 november 2018

ännu en för tidig morgon




Allt för tidigt klev jag ur sängen även denna morgon. Klockan visade inte ens på 06 när mina fötter nådde golvet. Fast jag trodde klockan va 07 eftersom mannens väckarklocka visade på 07.02. Nu är det så illa att denna klocka har inte blivit upplyst om att det numera gäller vintertid.
En kopp te och en macka, sen ingen ide att lägga mig igen. Klockan halv åtta ringer ändå tvättklockan. Då ska det tvättas i stora tvättstugan. Visst, vi har egen tvättmaskin i lägenheten men vissa saker lämpar sig väl för tvätt i större utrymme. Så får det bli.


Här i min ensamhet kom jag nu att tänka på Boss. 
Hästen som jag nog placerar på min speciella favorit-topp 5 lista. Han har betytt så mycket för oss alla. Honom glömmer vi aldrig.



Men, allt började naturligtvis med hans mamma!
Siluette!!
Bilden är tagen för 15 år sedan. I magen ligger Boss och väntar.





Om Siluette kan man säga mycket, men det räcker med att hon var Boss mamma (och min underbara ridhäst)
Skänker en tanke och ett tack till denna fina häst som gav oss underbare Boss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar