tisdag 13 november 2018

jag tror på en bra dag


Tidig morgon och huset sover. Ensam med mitt morgonte blickar jag ut över ett tyst och lite öde område. Det enda jag vet är att våran katt nu är ute på sin morgonrunda. Kanske smyger han just nu omkring på jakt efter något litet, ofarligt bytesdjur som han i bästa fall kan skrämma på flykten. Då är hans dag gjord. Då känner han sig både modig och stark.
Själv förbereder jag mig för en lång dag bortom hemmets härd.
Först styrelsemöte med föreningen, sen ska det bli sopplunch i samma förening. När dagen sen lider mot kväll tar jag och en väninna en tur till storstaden för ett konsertbesök. Inte vilken konsert som helst. Thomas Di Leva är det som ska avnjutas ikväll.
Jag och mitt sällskap tror det kan bli en magisk kväll. Vet att vi kanske är i minioritet om den bedömningen.
Nu måste jag göra mig iordning för en lååång dag.
Vi hörs......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar