torsdag 8 november 2018

ibland vill jag baka





Kanske var det en sådan dag idag när jag i morse bestämde mig för att denna dag skulle bli en bakdag.
Vetedeg skulle det handla om. Kanelbullar och butterkaka. Nu vet jag min begränsningar när det gäller vetebullar i allmännhet och butterkaka i synnerhet, men detta till trots så var det så jag bestämde. Mannen kastades ut ur huset (köket) och fick göra egna aktiviteter idag. Dock skulle han dammsuga. Det blev naturligtvis soffhäng. Dammsugningen kom visst av sig ända tills jag påminde honom.
Inte så farligt med den saken. Det hinns nog med.

Dagen har varit så grå att man endast med besvär kunnat skönja någon meter framåt. Idag gäller det att ta det extra varligt i trafiken.

Känner att det nog är dags att ta en promenad med jyckarna innan det blir allt för mörkt. Tråkigt att släppa den svarta hunden lös när det är mörkt. Det blir liksom näst intill omöjligt att hålla koll på vart han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar