fredag 9 november 2018

en grå fredag



Oavsett hur grå och mulen än denna dag är så är det likväl FREDAG. 
För många är det veckans bästa dag, en lång helg framför. För andra väntar jobbe-helg och kanske lämna sin familj, nära och kära, vänner och umgänge och knalla iväg till ett kanske stressigt jobb. För mig och mannen är det en helt vanlig dag, en dag som alla andra. Vi är ju "lediga" varje dag och besämmer själv över vår tid. Samtidigt är det så att vi inte har några lediga helger, ingen semester och ingen övertid att ta ut. Kanske är det just detta Frank ligger och grunnar på här i köket.




Om just Frank kan man säga mycket. Han är hunden som verkligen kan få mitt humör att svalla, ilskan att koka och tålamodet att tryta.
Han är också hunden som sätter stor guldkant på mitt liv och min vardag. Älskar mig oavsett ( tror jag i vart fall). Vill alltid göra sitt bästa och var tillags. Han är annorlunda men super mysig.

Just det, det är fredag.
Får kanske tänka på lite mat till kvällen och kanske någon gofika. Vi får se vad det blir.
Trevlig helg på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar