fredag 7 juni 2019

Finns det grytkatter

Inatt har jag drömt om katter! 
Varför? Ja, säg det.
Många katter har vi haft och alla har haft sin charm och personlighet.




Grythundar finns, det vet jag. Men finns det även grytkatter?? Jo så är det.
"Lillebror", alltså katten på bild, har tagit plats i grytan. Hoppas inte det var för att invänta kokning. Får väl hoppas att katten tyckte han hade ett liv värt att fortsätta leva.


Men, vem vet. Tycker blicken ser aningen sorgsen ut.
Dock kan jag trösta alla med att katten överlevde och levde lycklig även därefter.

Just nu är det typiskt svenskt sommarväder tycker jag. Varannandags väder. Idag är det jämngrått och regn, regn. Så får det väl bli. Inget att göra åt.

Mannen ska iväg med hästarna och träna. Vem vet, kanske dyker jag upp på oanmäld inspektion på träningsbanan idag!?! Inget toppenväder förstås men det finns ju kläder.

Nu ska jag ner till köket och ta mig en rejäl kopp te innan dagens lätta arbetsuppgifter tar vid.

Om ni vill kanske vi hörs i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar