onsdag 5 juni 2019

intryckssanera




Intryckssanera är något jag bör göra lite oftare. Det lär ju vara att ta bort sådant som stör koncentrationsförmågan och som kan ställa till oreda i ens tankeverksamhet. 

Brutus har nog inget som stör tankeverksamheten. Lugnet personifierat och all focus på sig själv och sitt välmående. 
När det blir för varmt i sängen är det skönt med en mjuk matta att vila sig på. Bara att sova kan ju vara tröttande för en katt.

Själv kastade jag benen över sängkanten strax efter halv fem i morse. För tidigt. Jo jag vet.
Denna dag, som känns lite som en fredag, blir det väl till att fara till affären och köpa hem lite av varje.

Det är näst intill olidligt varmt. Jag väljer sätta mig i skuggan med ett nytt korsord för resten av denna dag.

ta det lugnt i värmen därute


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar