onsdag 26 juni 2019

varmt som synden.....

Inte på många platser det bjuds på svalka nu.
33 grader på den svala sidan och 51 grader i uterummet. Varmt nu, eller hur??



Jag kanske har nämnt det, igår var vi på Hallongården. Såå mysigt.
Inte bara god fika njöt vi av, vi plockade också lite bär med oss hem.
Hallonen var stora, söta och rikligt med bär. Lätt att plocka.
Mannen fick ta sig an hallonplockningen....


Själv tog jag tag i krusbärsplocket. Här var det lite mer aggressivt. Stora ogästvänliga taggar som gjorde allt för att busken skulle få behålla sina bär. Skam den som ger sig. Det blev en hel del askar med hem.


Mannen gillar körsbär så det fick bli lite sådan också med hem. Körsbär är inte min stora passion men dessa var söta och goda. Ett och annat bär slank ju ner.


Idag, den enorma värmen till trots, har jag kokt krusbärsmarmelad. Jag äälskar krusbär i alla dess former.



det blev också en skål med gammeldags krusbärskräm. Den ska jag åtnjuta i kväll med lite iskall mjölk eller rent av lite grädde.
mannen föredrar nog jordgubbar så sådana är också inhandlade.

Mycket frukt och bär just nu, men det sägs ju vara nyttigt så det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar