torsdag 26 december 2019

minut för minut



Jag tror att det just nu, är ca en minut per dygn som dagen blir längre. Sakta men säkert går vi mot ljusare tider, och där längre bort väntar våren.

Idag ska jag nog leka tysta leken eller mest sitta vid min dator och pula lite. 
Juldekorationerna i detta hem börjar redan mista sin charm och glans. Kanske jag redan längtar efter att få stoppa tillbaka dem i sina lådor och förpassa dem långt in i förrådet i väntan på nästa jul. Nädå, det är inte så jag längtar bort eller så, det är bara det att  min längtan efter våren redan tagit form.

I går var det som bekant juldagen och för mig är det både trötthetens och matkomans dag. Känner nog lika idag. Vet ju att dagens blir en rest-tallrik (eller flera). 

Sen är det också så att datorn kommunicerar dåligt både med mig och med omvärlden för tillfället. Går inte tanka över bilder eller komma in på en del sajter.
Mitt tålamod börjar nu tryta, så därför lämnar jag både bilder och blogg för idag.

Om datorn är villig återkommer jag till blogg och bilder i morgon. Titta gärna in då.


Till sist...tomtemor är mor till alla bilderna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar