onsdag 25 december 2019

när juldagsmorgon glimmar.......





Jo, förvisso är det juldagsmorgon, men glimmar? Vet inte det? Om det nu menas med glimmrandet från gnistrande snö. Vädret är så långt ifrån julväder det kan komma. Grått, mulet och regn. Regnblöta/våta vägar och promenadstigar i vårt bostadsområde. Gräset alltför blött att beträda utan stövlar. Så har vi det där vi bor och lever. Nu vet jag att så ser det inte ut i hela vårt lånd. Vårt land är ju långt och skiftand. Här finns med andra ord det mesta.

Julafton igår.  Då fick vi besök av några fina julgäster. Alla vackra och charmerande. Klädda till fest.



Samling vid glöggen i väntan på julmiddagen som detta år var kalkon. Inte så illa enligt mig.


De gäster som inte hade egna julattribut med sig fick naturligtvis låna. Snygga blev dom, eller hur?

Idag, denna juldag har jag inte mycket på min "to do" lista. Slappa, mysa och kolla på TV. 
Detta år har vi fått ett (1) julkort. Jag tror inte att det beror på att vi är otroligt illa omtyckta utan mer på att alla julhälsningar numera går via etern. 
Ganska synd, för ett riktigt julkort är allt trevligt att få.
Minns den "gamla goda tidens" julkort. Vanliga julkort, fotojulkort på nära och kära som tagit av någon i familjen,  ja till och med broderade julkort. 
Det var då ..nu finns inte tid för pyssel och knåp längre. 

Dock var Kalle Ankas jul sig lik. Julvärden Marianne Mörck fick med beröm godkänt ( det lilla vi nu såg av Tv denna heliga natt).




Nu inväntar vi nästa stora helg. Nyår!
Till dess fortsätter jag väl att blogga.  Du är välkommen hit och kolla om du vill.

GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN
önskar mannen och jag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar